Okrogla miza "Sodobni diskurz o vinu"

KAKO USPEŠNO PROMOVIRATI IN PRODAJATI SLOVENSKA VINA
Na okrogli mizi “Sodobni diskurz o vinu”, na kateri so udeleženci iskali odgovore na vprašanja, kaj je v vinogradništvu in vinarstvu uspešna promocija, kaj marketing in kaj bi morali v Sloveniji narediti za boljšo prepoznavnost njenih vin.
Članica uprave družbe Jeruzalem Ormož mag. Andreja Komel je predstavila njihova prizadevanja v tej smeri: zadnja leta so se posvetili povečevanju kakovosti svojih vin, investirali so v opremo in vinograde, s pomočjo Vinske družbe Slovenije so obiskovali sejme v tujini in iskali kupce, pred kratkim pa so še prenovili celostno podobo embalaže. Prenova je bila nujna in uspešna, je dejala. Vsa njihova prizadevanja so pripomogla k temu, da so v Londonu njihova vina izbrali nakupovalci letalske družbe Virgin Airlines, pozneje so našli še nekaj drugih tujih kupcev. Poudarila je, da je koristno predvsem skupno nastopanje v tujini.

Gost okrogle mize, vinski marketinški strokovnjak z Gradiščanskega v sosednji Avstriji, Christian Zeckmeister, pa je dejal, da so za uspešno prodajo vin pomembni vsi dejavniki prodaje, kakovosten izdelek, primerna cena, pravi trg in uspešna promocija. Avstrija je sicer majhen igralec na svetovnem vinskem trgu, vendar so s skupnim, z državnim denarjem podprtim nastopom avstrijski vinogradniki uspeli ustavriti dobro ime najprej doma in potem še na tujem, je dejal, na podoben način pa bi lahko to storili tudi v Sloveniji.

Iztok Klenar, glavni enolog in član uprave družbe Vinakoper je dejal, da je vinarstvo trženjsko zelo težavno. Pri nas hočemo biti z našimi vini že preveč mednarodni in se prilagajati na vsak namig tujih ocenjevalcev ali novinarjev, je dejal. Toda treba je ohranjati lokalne značilnosti in značaj vin, to mora biti prvo izhodišče. Slovenski vinarji bi potrebovali več politične podpore pri prepričevanju Evrope in sveta, das mo vinorodna dežela odličnih vin.

Direktor družbe Radgonske gorice Borut Cvetkovič se ni strinjal s tezo, da v slovenskih kleteh ni dobrih tržnikov. Janez Živič iz konzorcija Cviček je kljub uspešnosti njihovih vin zatrdil, da ni vina, ki ne bi potrebovalo marketinga.

Direktor družbe Goriška Brda Silvan Peršolja pa je povedal, da je njihovo največje spoznanje iz tujine to, da se nihče ne tepe za slovenska vina in da je treba delati dolgoročno in postopno ter ves čas zagotavljati enakomerno kakovost in količine vin.