KAKO USPENO PROMOVIRATI IN PRODAJATI SLOVENSKA VINA
Na okrogli mizi Sodobni diskurz o vinu, na kateri so udeleenci iskali odgovore na vpraanja, kaj je v vinogradnitvu in vinarstvu uspena promocija, kaj marketing in kaj bi morali v Sloveniji narediti za boljo prepoznavnost njenih vin.
Članica uprave drube Jeruzalem Ormo mag. Andreja Komel je predstavila njihova prizadevanja v tej smeri: zadnja leta so se posvetili povečevanju kakovosti svojih vin, investirali so v opremo in vinograde, s pomočjo Vinske drube Slovenije so obiskovali sejme v tujini in iskali kupce, pred kratkim pa so e prenovili celostno podobo embalae. Prenova je bila nujna in uspena, je dejala. Vsa njihova prizadevanja so pripomogla k temu, da so v Londonu njihova vina izbrali nakupovalci letalske drube Virgin Airlines, pozneje so nali e nekaj drugih tujih kupcev. Poudarila je, da je koristno predvsem skupno nastopanje v tujini.
Gost okrogle mize, vinski marketinki strokovnjak z Gradičanskega v sosednji Avstriji, Christian Zeckmeister, pa je dejal, da so za uspeno prodajo vin pomembni vsi dejavniki prodaje, kakovosten izdelek, primerna cena, pravi trg in uspena promocija. Avstrija je sicer majhen igralec na svetovnem vinskem trgu, vendar so s skupnim, z dravnim denarjem podprtim nastopom avstrijski vinogradniki uspeli ustavriti dobro ime najprej doma in potem e na tujem, je dejal, na podoben način pa bi lahko to storili tudi v Sloveniji.
Iztok Klenar, glavni enolog in član uprave drube Vinakoper je dejal, da je vinarstvo trenjsko zelo teavno. Pri nas hočemo biti z naimi vini e preveč mednarodni in se prilagajati na vsak namig tujih ocenjevalcev ali novinarjev, je dejal. Toda treba je ohranjati lokalne značilnosti in značaj vin, to mora biti prvo izhodiče. Slovenski vinarji bi potrebovali več politične podpore pri prepričevanju Evrope in sveta, das mo vinorodna deela odličnih vin.
Direktor drube Radgonske gorice Borut Cvetkovič se ni strinjal s tezo, da v slovenskih kleteh ni dobrih trnikov. Janez ivič iz konzorcija Cviček je kljub uspenosti njihovih vin zatrdil, da ni vina, ki ne bi potrebovalo marketinga.
Direktor drube Gorika Brda Silvan Perolja pa je povedal, da je njihovo največje spoznanje iz tujine to, da se nihče ne tepe za slovenska vina in da je treba delati dolgoročno in postopno ter ves čas zagotavljati enakomerno kakovost in količine vin.