Vinska klet Goriška Brda – trgatev je pri koncu

Letošnja trgatev je zgodnja, saj smo s trgatvijo pričeli 23. avgusta in jo po večini zaključili 22. septembra. V nekaterih izbranih vinogradih bomo s trgatvijo še počakali. V klet bomo tako skupno sprejeli okoli 6700 ton grozdja, kar je 9 % manj kot lani in 15 % manj od večletnega povprečja. Letošnji letnik bo po kakovosti izjemen in primerljiv letniku 2003. Pričakujemo sadna, bogata in strukturna vina z ne previsokimi stopnjami alkohola. Posebej navdušuje letošnji pridelek rdečih sort, ki jih poleg intenzivne barve in strukturnosti zaznamuje tudi polna fenolna zrelost.

Odkupne cene grozdja
Odkupna cena za kilogram grozdja se tudi letos v povprečju giblje okoli 40 centov za kilogram. Nizke odkupne cene grozdja so posledica presežka ponudbe vina nad povpraševanjem na slovenskem tržišču, ki smo mu priča tudi na evropski in globalni ravni. Ta je povzročil, da so se cene vina v zadnjih letih zniževale, medtem ko se stroški dela, embalaže, transporta in stroški, povezani s prodajo, povečujejo. Krizi briški vinarji kljubujemo z vzpostavljanjem sistema brezkompromisne kakovosti. Pomemben element je tudi doseganje konsistence, kar pomeni, da kupec vedno dobi vsaj to, kar od določene blagovne znamke vina pričakuje, ali pa še več. Tako kakovost kot konsistenco potrjujejo tudi vsakoletna priznanja in medalje, ki jih prejmemo za naša vina. Zaradi stanja na domačem trgu v Vinski kleti ťGoriška BrdaŤ priložnost za rast prihodkov vidimo v tujini, saj izvažamo v kar 26 dežel sveta. Uvoznike in distributerje smo s kakovostjo že prepričali, z njimi smo vzpostavili dobre poslovne odnose, za rast izvoza pa moramo prepričati tudi končnega kupca, da bo v množici ponudbe izbral prav slovensko vino. To lahko dosežemo z dobro načrtovano promocijo v tujini, ki pa jo omogoča le skupni nastop slovenskih kmetijsko-živilskih podjetij ter oblikovanje Slovenije kot privlačne destinacije za vse bolj priljubljen vinsko-kulinarični turizem. Vinarji smo zadovoljni s podporo Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, ki skupne nastope slovenskih vinarjev na ciljnih trgih spodbuja in podpira.


Situacija na trgu
V Sloveniji je še vedno trend zmanjševanja porabe vina na prebivalca kot odraz varčevanja zaradi ekonomske krize in sprememb v strukturi porabe vina. Zaradi krize so na udaru vina v najvišjem cenovnem razredu. Zmanjšala se je poraba vina v gostinskem sektorju, povečuje pa se poraba na domu. Kupci vse bolj želijo za plačani denar dobiti vino ustrezne kakovosti – uveljavlja se načelo ťvalue for moneyŤ. Čeprav so še vedno cenovno občutljivi, ne izbirajo zgolj glede na ceno, temveč tudi glede na poreklo, kakovost in pretekle pozitivne izkušnje z določenim vinom.


Naravnanost k družbeni odgovornosti
Kot največja slovenska klet se zavedamo naše vloge pri osveščanju prebivalstva o odgovornem pitju vina. V Sloveniji je v teku zelo agresivna protialkoholna kampanja, ki je nastrojena tudi proti vinu, čeprav sta tako pridelava kot odgovorno pitje vina ob hrani v Sloveniji del tradicije in kulturne dediščine. Menimo, da obstaja velika razlika med kulturno rabo in zlorabo vina, zato je potrebno energije usmerjati predvsem v izobraževanje mladih ter spodbujanje odgovornega pitja vina v kombinaciji z odlično slovensko hrano.
Na vseh naših sejmih in odmevnejših dogodkih smo ambasadorji vseslovenske kampanje Vinske družbe Slovenije ťOb vinu vodo. Vedno.Ť, ki spodbuja zmerno uživanje vina pod motom ťVoda je za žejo, vino pa za užitekŤ.
Sodelujemo tudi v projektu ťKupuj slovenskoŤ in si prizadevamo, da se slovenski potrošniki odločajo za slovenske kmetijsko-živilske proizvode. Dobro slovensko vino pride do izraza predvsem ob spajanju s pristnimi slovenskimi okusi in to idejo želimo slovenski javnosti predstaviti pod motom ťKo veš, kaj ješ in kaj piješŤ.
Družbeno odgovorno pa ravnamo vse od vinograda do vina na polici. Že pred leti smo znižali pridelek grozdja na hektar in tako začeli dosegati večjo kakovost že v samem vinogradu. Naše zadružnike spodbujamo v integrirano (sonaravno) pridelavo grozdja, ki pomeni manjšo in kontrolirano uporabno fitofarmacevtskih sredstev. Prav zdaj med trgatvijo so se številni trgači od drugod pogosto začudili, ko so videli, koliko ptic gnezdi v naših vinogradih.


Uspehi letošnjega leta
Letošnja bera medalj in odlikovanj na domačih in tujih ocenjevanjih je obilna, kar je ponovno potrdilo, da gredo naši napori in prizadevanja k izboljšavam in doseganju vrhunske kakovosti v pravo smer. Letos še posebej izstopa Chardonnay Bagueri 2008, ki se je izkazal na več mednarodnih ocenjevanjih ter s svojim šarmom in eleganco prepričal mednarodne ocenjevalce. Nagrajen je bil na ocenjevanjih na Hrvaškem (Mednarodno ocenjevanje vin, zlata medalja), v Bosni in Hercegovini (Salon okusa, najboljše belo vino po izboru novinarjev), v Franciji (Chardonnay du Monde, srebrna medalja), v Italiji (Concorso enologico internazionale, srebrna medalja), v Veliki Britaniji (Decanter World Wine Awards, bronasta medalja) in celo na Japonskem (Japan Wine Challenge, bronasta medalja). Med rdečimi vini naj omenimo Merlot Bagueri 2007, ki je letos poleg drugih pomembnih medalj prejel tudi srebrno medaljo na ocenjevanju Concours mondial Bruxelles. Na ocenjevanju Vino Slovenija v Gornji Radgoni pa je bil s šampionskim nazivom okronan Markiz 2007, vrhunsko likersko vino iz sušenega grozdja.



Neja Škrinjar
http://www.klet-brda.si/