Komuniciranje predstavlja eno bistvenih dejavnosti, ki omogoča obstoj in razvoj tako posamezniku kot organizaciji. Med številnimi oblikami komuniciranja na tem mestu omenjam predvsem organizacijsko komunikacijo, ki je predvidena s pravili organizacije, statusom ter vlogami udeležencev. Promocija ali tržno komuniciranje oziroma drugače imenovan splet trženjske komunikacije sestavlja pet poglavitnih dejavnosti:
- Oglaševanje, ki je eno od petih orodij, ki jih podjetje uporablja za prenos sporočil, s katerimi prepričuje kupce. Z njim opredelimo vsako obliko plačanega neosebnega predstavljanja in promocije zamisli, ki jo plača proizvajalec.
- Neposredno trženje, ki zajema komuniciranje z določenimi obstoječimi in možnimi odjemalci po pošti, telefonu ali na drug neoseben način ter ugotavljanje, kako se odzivajo. Narašča hitreje od trženja v prodajalnah, uporabljajo ga vse vrste organizacij.
- Pospeševanje prodaje, ki pokriva pestro število kratkoročnih orodij za spodbujevanje trgov in prodajnega osebja. Stroški za pospeševanje prodaje v večini organizacij presegajo stroške za oglaševanje.
- Odnosi z javnostmi prestavljajo eno od zelo pomembnih tržno komunikacijskih orodij. Ta element ima velike možnosti za izgradnjo prepoznavnosti in priljubljenosti kot tudi za repozicioniranje in zaščito izdelka. Osrednja orodja pri stikih z javnostjo so publikacije, dogodki, novice, govori in ostalo.
- Osebna prodaja, kjer so zajeti osebni stiki z enim ali več kupci.Ravno tako kot pri ostalih elementih marketinškega spleta je tudi tukaj pomembno dejstvo, da vsebina tržnih komunikacij sledi izbrani konkurenčni poziciji izdelka, kar se odraža v ustrezni izbiri medijev in načinu komuniciranja.
Pri upravljanju organizacijskega ugleda ima eno izmed bistvenih vlog tržno komuniciranje. Podjetje mora pri prodaji izdelka najti takšne oblike in kombinacije komunikacijskih aktivnosti, ki bodo prispevali pri ustvarjanju zaželenega ugleda in seveda rasti prodaje.Pred promocijo posameznega izdelka je treba cilje komuniciranja določiti v obliki pričakovanih rezultatov. Osnova za postavljanje ciljev komuniciranja pa so lahko samo jasno opredeljeni komunikacijski učinki, kot so na primer povečanje stopnje informiranosti potrošnika o izdelku.
Vsaka posamezna organizacija bo pri promociji svojih izdelkov morala upoštevati nekatera temeljna načela promocije:
- promocija naj ne bo usmerjena izključno k potencialnim strankam,
- sporočilo naj bo po možnosti preneseno tudi vizualno,
- sporočilo naj bo čim bolj enostavno,
- sporočilo naj učinkuje na ljudi čim daljše časovno obdobje.Bistvo promocije je, da proizvajalci informiramo potrošnike o svojem izdelku, ki ga kot noviteto uvajamo na trg. Če želimo, da bi promocija dosegla svoj učinek, morajo praktiki in strategi s tega področja odrivati probleme in načrtovati programe in aktivnosti, ter jih izvesti in nato izmeriti njihovo učinkovitost. Pri uvajanju nove blagovne znamke vina na trg se je nujno posluževali predvsem posameznih elementov promocije kot so ekonomska propaganda (oglasi, katalogi), pospeševanje prodaje (s sejmi, vzorci, razstavami, prireditvami) in publiciteta (časopisni članki). Najpomembnejša aktivnost je sodelovanje na specializiranih sejmih doma in v tujini ter na posameznih ocenjevanjih. Koristiti je potrebno predvsem čimveč možnosti neposrednih prodajnih degustacij na maloprodajnih mestih in specializiranih pokušenj.
Potrebujete pomoč na področju promocije vina? Naši strokovnjaki so vam na voljo.
Brez odlašanja nas pokličite ali nam pišite:
Zavod SloVino
Oddelek vinskega marketinga
Vinarska 14
2000 Maribor
02 2283030
031766000
marketing@slovino.com