Torek, 26.8.2003, 41. mednarodni Kmetijsko-živilski sejem v Gornji Radgoni.
Na novinarski konferenci je krovna organizacija slovenskih vinarjev, Poslovna skupnost za vinogradništvo in vinarstvo Slovenije, predstavila predvidevanja o možnih posledicah vstopa v EU za slovensko vinogradništvo in vinarstvo ter orisu situacije pri družbenikih PSVVS. Predstavili so tudi novo linijo vin, narejenih v mednarodnem slogu, ki je namenjena prodaji v tujini.
Glede predvidevanja posledic vstopa v EU, čemur je namenjena tudi posebna okrogla miza, je pomočnik direktorja PSVVS, Dušan Brejc, pozvel ugotovitve iz študije prof. dr. Emila Erjavca iz Katedre za agrarno ekonomiko, politiko in pravo. Bistvene točke te študije so v dejstvu, da je prihodnost čas svetovnih in ne le evropskih vin. Slovensko vinogradništvo in vinarstvo potrebuje novo vizijo, za katero so značilne:
povečanje dodane vrednosti, izboljšanje konkurenčnosti in nižanje cen slovenskih vin, izboljšave vinogradov, nižanje stroškov ob povečanju proizvodnje, produktivnosti in kakovosti, večanje kakovosti dela, izboljševanje tehnologije, povečanje izvozne usmerjenosti skozi ciljno trženje in večanje prepoznavnosti slovenski vin v svetu. Ti cilji naj bi bili doseženi v naslednjih dveh letih.
Glede trenutnega stanja pri družbenikih je g. Brejc povedal, da se je letošnja trgatev pričela 3-4 tedne boljl zgodaj, kot je običajno, da so največ in dolgorogočno škodo zaradi suše utrpeli mladi vinogradi, da so razmere boljše v Podravju kot na Primorskem in da skupno pričakujejo za 20% manjši pridelek kot preteklo leto. Nekoliko bolje jo bodo po predvidevanjih odnesla rdeča vina, bele pa bodo pestile visoke PH vrednosti, zaradi česar bodo morali vse svoje znanje pokazati enologi v vinskih kleteh. Pomanjkanja vina na trgu ne bo, saj je za 29. milijonov litrov vinskih zalog, kar pa je za 20% manj kot preteklo leto.
V PDVVS ugotavljajo, da se je izboljšal izvoz slovenskih vin, saj je večji delež pri izvozu ustekleničenega vina.
V prvih mesecih naslednjega leta pričakuje PSVVS s strani države ohranitev vzpodbud, ki pa jih bodo usmerili predvsem v ciljno promocijo vin.