PSVVS sedaj Vinska družba Slovenije

V vinogradniško obarvanem torku na 44. mednarodnem kmetijsko-živilskem sejmu v Gornji Radgoni je Vinska družba Slovenije – skupnost za vinogradništvo in vinarstvo d.o.o., kot se po novem imenuje nekdanja Poslovna skupnost za vinogradništvo in vinarstvo Slovenije organizirala novinarsko konferenco, na kateri je predstavila strategijo trženja slovenskih vin.
Slovenski vinarji po treh letih načrtnega prilagajanja spremembam na širšem vinskem trgu in novim zahtevam kupcev žanjejo opaznejše rezultate: prodajni rezultati ob polletju kažejo, da se je izvoz v primerjavi z enakim obdobjem lani povečal kar za 44 odstotkov.

Posel, kakršen je uspel ormoški vinski kleti z letalsko družbo Virgin, pa je zgolj potrditev, da smo tudi v slovenski vinski deželi po besedah Dušana Brejca, direktorja Vinske družbe Slovenije sposobni pridelati vino, primerno za katerikoli trg na planetu.

Tudi zato se prodaja slovenskih vin na tuje približuje 20 milijonom litrov.
V Vinski družbi Slovenije – skupnosti za vinogradništvo in vinarstvo d.o.o. kot se uradno imenuje od konca preteklega meseca, so trdno odločeni še bolj povezati vinogradništvo in vinarstvo na eni in enologijo z marketingom na drugi strani.

Po sklepu vlade, ki jim je v nazivu dovolila uporabo imena države, so tako edina profesionalna organizirana vinogradniško vinarska združba državi, katere cilj je med drugim prek nove kolektivne blagovne znamke zagotoviti še večjo prepoznavnost Slovenije in njenih vin v svetu. Zavedajo se, da na odprtem vinskem trgu in spremembah, ki se obetajo z reformo evropskega vinskega trga, ni dovolj računati le na zvestobo slovenskih porabnikov (po anketi ministrstva za kmetijstvo je ta zvestoba slovenskim vinom kar 93-odstotna), še posebej ne zato, ker podatki kažejo, da tudi uvoz narašča in da je že blizu količin, ki jih vinarji uspejo prodati na tuje.

Z večjo prepoznavnostjo slovenskih vin bo tudi zahtevano kakovost na teh trgih laže prodajati. Spremenjene tržne razmere spremlja rahel padec domače porabe, ki je po Brejčevih besedah tudi posledica znanega nereda na vinskem trgu (neregistrirana in neobdavčena prodaja).

Alternativo takemu stanju predstavlja strategija izobraževalnega promoviranja zmernega, zdravju neškodljivega uživanja vina ob hrani. Po po prvih ocenah letine grozdja, ki jo že po tradiciji napovedo na radgonskem kmetijsko-živilskem sejmu, bo letošnji pridelek pričakovano nekoliko manjši in bo z 39.000 tonami zaostal ta povprečjem prejšnjih let za okrog 4000 ton.

Prevzete količine bodo po napovedih Brejca manjše delno zaradi vremena in tudi zaradi novih odločitev pri prevzemu grozdja(zahtevanega manjšega pridelka po trsu in manj gnilobe grozdja), kar je tudi posledica prilagajanja spremenjenim zahtevam kupcev. Po njegovih besedah, letos zaloge niso problematične.

O evropski reformi, pri kateri krčenje vinogradov za Slovenijo niti ni temeljno vprašanje (zaradi tega so lahko bolj zaskrbljeni v državah, ki za svoja vina že zdaj nimajo zadostnega trga) pa meni, da je lahko za naše vinogradništvo in vinarstvo tudi priložnost.

Po njegovem zato ni dobro prehitevati z razlagami, kaj vse se bo zgodilo, saj še v EU ni konsenza, čistopis predlagane reforme naj bi bil v Bruslju sprejet v začetku prihodnjega leta, operativni cilji pa naj bi bili po vseh razpravah znani leta 2008.
Medtem pa se bomo morali v Sloveniji znajti v veljavnih pravilih.