Občina Gornja Radgona ima okoli 40 kilometrov vinskih poti

POLEG VINOGRADOV IN KLETI TUDI DRUGE ZNAMENITOSTI
V vinske poti, ki potekajo skozi mesto Gornja Radgona in 17 vasi, je vključenih 41 gostinskih in turističnih ponudnikov.
Turizem sodi med strateške razvojne panoge občine Gornja Radgona, saj zaseda prioritetno mesto v občinskem razvojnem programu, razen tega pa je tudi identificirana prioritetna razvojna priložnost in perspektivna panoga regijskega razvoja. Čeprav imajo v pokrajini ob Muri kar nekaj zelo eminentnih turističnih točk za izvajanje in razvoj množičnega turizma, pogosto naletijo na problem, da je okolje teh centrov v smislu njihovega vključevanja v celovito turistično ponudbo, še vedno zelo zapostavljeno. Po eni strani tega ne počnejo načrtno v nekaterih centrih (Radenci, Moravske Toplice, Banovci, Lendava in morda nekoliko več v sosednji Avstriji, a le za svoj avstrijski del), po drugi strani pa se tudi okolje ne zna dovolj dobro organizirati, da bi se kvalitetno in organizirano ponudilo in predvsem dogovorilo s prej navedenimi nosilci. Zato je občina Gornja Radgona že pred časom zasnovala program „Vinske poti Gornja Radgona“ kot integralni turistični produkt na turistični poti na relaciji dolgi 38,270 kilometrov (Gornja Radgona – Hercegovščak – Police – Negova – Negovsko jezero – Ivanjševski Vrh – Črešnjevci – Gornja Radgona), na katero se navezuje še več variantnih poti.

Na omenjeni trasi so predstavljene le ključne točke in značilnosti, vsekakor pa gre za pomembneje večji obseg ponudbe, ki bo obogaten tudi z lokalno ponudbo turistično zanimivih proizvodov in storitev (vinarstvo, kulinarika, spominki in drugi izdelki ter storitve in občasno tudi lokalno značilni dogodki oz. prireditve).

Kot so predstavniki Podjetniško razvojne agencije PORA Gornja Radgona, povedali na predstavitvi „vinskih poti“, ki je potekala na turistični kmetiji Borko v Črešnjevcih, gre za traso, ki vključuje veliko zanimivosti s področja naravne in kulturne dediščine in omogoča oblikovanje t.i. turističnih paketov za vodene skupine turistov in tudi za individualne obiskovalce. Evidentiranih in popisanih 115 znamenitosti ter 41 gostinskih in turističnih ponudnikov. Ne glede na to kdo so, slednji terjajo od ponudnika, da so vse potencialno vključene točke popolnoma obdelane, označene, in da so za vsako točko jasno definirani scenariji dogajanja, vse skupaj pa je podprto z aktivnim trženjskim pristopom in posledično s promocijskim materialom (zemljevid, prospekt, katalog in web-site), označevalnimi in obveščevalnimi ter informacijskimi tablami in podvrženo sistematičnemu trženju na podlagi jasne ciljno naravnane strategije. V ta sklop sodi tudi najem turističnega vlakca in drugih vozil za skupinske turistične prevoze – predvsem to velja za uvajalno testno in promocijsko fazo projekta. „V svojem razvojnem načrtu občina Gornja Radgona namenja osrednjo pozornost razvoju turizma.

Ta panoga je v zadnjih letih v lokalnem prostoru doživela nekaj pomembnih premikov, ki pa gredo predvsem na račun individualne ponudbe in delovanja posameznikov ter nekaterih podjetij. Radgonski turistični vlakec postaja zelo pogost spremljevalec našega življenja. Odprla se je nova turistična kmetija, imamo nekaj izjemno kvalitetnih proizvajalcev vin in še kaj. Vsa dosedanja naprezanja na področju turistične dejavnosti pa seveda ne omogočajo kvalitativnega in tudi ne kvantitativnega preskoka na tem področju“, pravi Dejan Kofalt iz PORA Gornja Radgona, ki je še posebej zadolžen za vinske poti.

Osnovni cilji, katerim sledi projekt „Radgonske vinske poti“ so med drugimi: Ureditev povezovalnih cest, poti in prizorišč, ki omogočajo ustvarjanje minimalno potrebnega cestno potovalnega standarda, v okviru tako nastalega integralnega turističnega produkta na področju občine in njegovo nadaljevanje v potencialnem medobčinskem povezovanju. Izdelava konkretnega scenarija dogajanja na posameznih turističnih točkah znotraj celovitega integralnega turističnega produkta (še posebej na lokacijah zanimive naravne in kulturne dediščine, kakor tudi tam, kjer srečamo kvalitetno ponudbo proizvodov ali storitev zanimivih za turizem) povezanih v katalog, ki se bo dopolnjeval. Izdelava strategije trženja integralnega turističnega produkta – ciljni trgi – politika izdelka, politika cen, politika trženjskega komuniciranja, ljudje, fizični dokazi (minimalni standardi); Izdelava celostne grafične podobe integralnega turističnega produkta; Izdelava informacijske in označevalne table za vse vključene posamezne točke na področju integralnega turističnega produkta in informacijske table s potrebnimi zapisi v zvezi s točko, kjer so oz. bodo nameščene; Oblikovanje in izdelava zemljevida, prospekta, spletne strani in drugih sredstev promocije; Izdelava programa usposabljanja turističnih vodičev in razlagalcev za trženje lokalnih turističnih produktov; Usposobitev lokalnih turističnih vodičev in razlagalcev za vodenje turističnih skupin; Povečanje števila posameznih ponudnikov in podjetij ter njihove ponudbe na področju integralnega turističnega produkta; Povečanje števila zaposlenih na teritoriju izvajanja trženja integralnega turističnega produkta na daljši rok; Izgradnja treh novih odsekov cest, v dolžini treh kilometrov: Odsek Dobrova, Odsek pokopališke Negova in Odsek Bintušak (KS Spodnji Ivanjci – KS Negova).

„Čeprav se na dolgi rok pričakuje, da bodo za turistično trženje usposobljene točke namenjene organiziranim ciljnim skupinam in tudi individualni ponudbi, je vsaj v prvem obdobju celotna strategija priprave turističnih paketov zasnovana na predvidenem trženju paketov organiziranim ciljnim skupinam.

Do sedaj je bilo izvedenih že nekaj pomembnih aktivnosti. Mednje je potrebno uvrstiti usposabljanje prve skupine turističnih vodnikov, ki so v okviru javnih del evidentirali veliko število potencialnih točk. Pripravljenih bo najmanj 5 – 6 paketov, ki bodo kmalu tudi predmet poskusnega trženja“, pravi Kofalt, ki dodaja, da je že bila izdelana grafična podoba Vinskih poti Gornje Radgone, v izdelavi so informacijske in usmerjevalne table.

Besedilo in foto: Oste Bakal