PRIHODKI IN PRODAJA VEČJI OD NAČRTOVANIH V drubi Radgonske gorice d.d. so nadvse zadovoljni z doseenimi poslovnimi rezultati v prvem četrtletju letonjega leta. Prihodki so v primerjavi z istim obdobjem lanskega leta viji za 33 odstotkov in hkrati 12 odstotkov viji od načrtovanih. Letno prodajo dober milijon steklenic penine, v petih letih pa bi radi dosegli dvo milijonsko letno prodajo penine. Proizvodni program razirili z novimi 0,2 litrskimi polnitvami. V prihodnje se bodo e bolj usmerili v proizvodnjo penin, graditi pa elijo tudi na kompleksneji turistični ponudbi. Tako so v prvem trimesečju letonjega leta ustvarili za 1,1 milijona evrov prihodkov, kar je za 12 odstotkov več od načrtovanega in za 33 odstotkov več kot v istem obdobju lani, ko so ti znaali 827.600 evrov. Čisti dobiček prvega četrtletja je znaal 11.400 evrov in je za 35 odstotkov viji od lanskega.
Radgonski vinogradniki sicer letno prodajo dober milijon steklenic penine. Skupno prodajo letno 2,8 milijona steklenic vina in penin. S prodajnega vidika sta najpomembneja november in december, ko prodajo 75 odstotkov penin in 53 odstotkov vseh vin. Z vedno večjim poudarkom na prodaji penin elijo v naslednjih petih letih njihovo prodajo povečati z zdajnjega dobrega milijona na dva milijona steklenic letno. V prihodnosti elijo z aktivnejim nastopanjem na tujih trgih ta dele bistveno povečati. S svojimi peninami in vini so prisotni na trgih Avstrije, Nemčije, Belgije, Italije, Slovake, ZDA, Japonske in v dravah bive Jugoslavije. Poslovni načrt za letonje leto zajema reorganizacijo v primarni proizvodnji z zdruitvijo delovnih enot vinogradnitva ter reorganizacijo v kletarski proizvodnji in strokovnih slubah z raziritvijo delovnih področij posameznikov. V načrtu imajo selitev vinske proizvodnje na lokacijo Kodeličeve klet, s čimer bodo omogočili e kakovostnejo pridelavo vin. Vzpostaviti elijo tudi pogodbene odnose z dobavitelji ter ustvariti evidence za sprotno spremljanje vseh strokov v proizvodnji. Pospeeno bodo gradili na kompleksneji turistični ponudbi, pri čemer elijo aktivirati tudi gostinski objekt Janev hram. V okviru pripravljene komunikacijske strategije so e posodobili celostno grafično podobo drube, trenutno pa posodabljajo nekatere vinske etikete. Druba vedno več vlaga tudi v aktivneje in bolj konsistentno komuniciranje z vsemi relevantnimi javnostmi. Svoj prodajni program sproti prilagajajo potrebam in povpraevanju na trgu. Iz tega razloga so se odločili za lansiranje novih 0,2 litrskih polnitev Srebrne radgonske penine, Traminca s črno etiketo in Janevca. Z vsemi tremi novostmi bodo vstopili v trgovske sisteme in hotele, prvi dve pa bodo aktivno pospeevali tudi v lokalih in klubih. S Srebrno radgonsko penino bodo nastopili tudi na tujih trgi
Kot rečeno radgonski vinogradniki trenutno letno prodajo okrog milijon steklenic penin, v prihodnjih petih letih pa elijo letno prodajo penin podvojiti. Skupno prodajo letno 2,8 milijona steklenic vin in penin. Največji dele prodaje predstavljajo polsuha Srebrna radgonska penina (preko 700.000 steklenic letno), Zlata radgonska penina (300.000 steklenic), Traminec s črno etiketo (130.000 steklenic) in Janevec (1,3 milijona steklenic). Strategija prodaje predvideva vzdrevanje realizacije na domačem trgu ter osvajanje tujih. Tudi na tujih trgih se bo podjetje predstavljalo kot ťHia peninŤ. Plan je povečanje izvoza na 10% od letne količinske realizacije. Kot pravi direktor Radgonski goric d.d. Borut Cvetkovi, v prihodnje se bodo v drubi e resneje obrnili na specializacijo proizvodnje penin, povečanje izvoza, utrjevanje in povečevanje trnega delea med peninami, dvig image-a drube in njegovih izdelkov ter sistematičneji pristop do kupcev in končnih potronikov. V drubi Radgonske gorice d.d. vidijo prilonost za razvoj v iskanju novih trgov in kupcev v tujini. Prav tako pa se intenzivno posvečajo analizam poslovnih dogodkov ter iskanju novih monosti za racionalizacijo poslovanja drube. Tako načrtujejo v prihodnosti posodobitve in izpopolnitve informacijskega sistema, ki bo omogočal bolji nadzor nad poslovanjem podjetja. Načrtujejo pa tudi velike investicije v proizvodnjo.
Poslovni načrt drube Radgonske gorice d.d. za leto 2007 vključuje: ukinitev nerentabilnih dejavnosti drube oz. njihovo reorganizacijo; reorganizacijo v primarni proizvodnji z zdruitvijo delovnih enot vinogradnitva ter reorganizacijo v kletarski proizvodnji in strokovnih slubah z raziritvijo delovnih področij posameznikov; spremembe v plačnem sistemu z obvladovanjem strokov dela; vzpostavitev pogodbenih odnosov z dobavitelji; vzpostavitev evidenc za sprotno spremljanje vseh strokov v proizvodnji vezanih na posamezne proizvode; popestritev turistične ponudbe (ogledi kleti, degustacije, turistični vlak) z aktiviranjem objekta Janev hram ter prodajo vseh poslovno nepotrebnih objektov s predhodno reitvijo prostorskih zmogljivosti za skladičenje ampanjske surovine in proizvodov.
V prihodnjih letih so načrtovane tudi tevilne investicije, kot so: Del začrtanih smernic trajnostnega razvoja drube je selitev vinske proizvodnje na lokacijo Kodeličeva klet. Cilji omenjene investicije so: doseči najvijo mono raven kakovosti vin Radgonskih goric; dodatno notranje prestrukturiranje proizvodnje vin ter povečevanje delea penin; diverzifikacija programa penin; proizvodnja tihih vin samo v okviru blagovne znamke; optimiranje notranjih logističnih poti ter doseganje bolje informatiziranosti vseh poslovnih procesov. Sama investicija bo obsegala: izgradnjo dodatnih proizvodnih prostorov na lokaciji Kodeličeva klet in preselitev polnilne linije iz Jurkovičeve ulice; izgradnjo dodatnih skladičnih prostorov za skladičenje repromateriala; preselitev proizvodne linije v Kodeličevo klet; nabavo in namestitev nove proizvodne opreme v Kodeličevo klet; rekonstrukcijo ampanjske hale v Jurkovičevi ulici; nabavo in namestitev dodatne opreme za proizvodnjo penin ter opustitev tevilnih dislociranih malih kleti. Z omenjeno investicijo eli podjetje posodobiti in avtomatizirati svojo proizvodnjo ter povečati polnilne kapacitete, kar bo predstavljalo temelje za prodor na tuje trge. Omenjena investicija ter dodatna informatizacija poslovanja bosta odpravili dosedanje tehnične teave in minimizirali vplive, ki bi lahko negativno vplivali na kakovost končnih izdelkov. V drubi pa načrtujemo tudi znianje strokov na enoto proizvoda ter ugodneje pogoje za dodatno specializacijo v proizvodnjo penin in vrhunskih vin. Predračunska vrednost investicije, ki jo nameravajo uresničiti leta 2008 oz. najkasneje 2009, znaa 2.625.000,00 EUR, ekonomska doba projekta je ocenjena na 15 let, investicija pa se bo drubi po izračunih povrnila v estih letih, pravijo v Radgonskih goricah d.d., kjer e posebno pozornost posvečajo utrjevanju blagovne znamke. Zaradi zaznanih potreb na trgu po manjih polnitvah penin in vin, so se v Radgonskih goricah d.d. namreč odločili za iritev prodajnega programa. Tako bodo lansirali nove 0,2 litrske polnitve Srebrne radgonske penine, Traminca s črno etiketo in Janevca.
Sicer pa je večinski lastnik Radgonskih goric druba pooblačenka, v kateri večji dele obvladujejo Celjske mesnine. V Sloveniji trenutno dosegajo 55 odstotni trni dele pri prodaji penin in so največji proizvajalec penin pri nas. Poleg paradnih konjev drube, ki so Zlata in Srebrna radgonska penina, Traminec ter Janevec, uspeno prodajajo tudi ostale svoje proizvode, v prihodnosti pa nameravajo proizvodni program e nekoliko prilagoditi in oplemenititi z nekaterimi novostmi. Letos mineva 155 let od prve proizvedene penine po klasični metodi v Gornji Radgoni, ki je bila hkrati prva proizvedena penina v slovenskem prostoru nasploh. V prihodnje se nameravajo e bolj osredotočiti na proizvodnjo penin in se pozicionirati kot ťHia peninŤ.
(ob)