Slovenska vina v Helsinkih navdušila

V Helsinkih na Finskem je od 12. do 15. marca 2008 potekal osrednji finski vinski sejem Viiniexpo 2008, ki je bil letos poseben predvsem zaradi predstavitve slovenskih vin.
Vinski sejem Viiniexpo 2008 je bil prva dva dni namenjen obiskovalcem, ki se z vinom profesionalno ukvarjajo (uvozniki, distributerji, sommeljeji, gostinci), v soboto pa so sejem lahko obiskali tudi ostali vinoljubi.

Finska ima tako z vidika potrošnje, kakor tudi z vidika uvoza in distribucije alkoholnih pijač zelo strogo zakonodajo. Država nadzoruje ves uvoz alkoholnih pijač, s katerimi v največji meri trguje državno monopolistično podjetje. Obstaja sicer še nekaj manjših uvoznikov in distributerjev, ki se ukvarjajo predvsem z oskrbovanjem restavracij in gostinskega sektorja. Poleg tega pa so alkoholne pijače na Finskem podvržene višji obdavčitvi, kar jih uvršča med izdelke višjega cenovnega razreda.

V finski prestolnici so se slovenski vinarji tokrat prvič organizirano predstavljali in obiskovalcem sejma ponudili v pokušino vina vseh treh slovenskih vinorodnih dežel. Skupno se je na sejmu predstavljalo 18 malih in večjih slovenskih vinskih pridelovalcev.

Slovenske barve je na Finskem zastopala 9-članska ekipa s predstavniki iz kleti Radgonske gorice, Dveri Pax, Santomas, Rodica, Ferdinand, Saksida, Vinakoper in Goriška Brda, sommellier Igor Jakomin pa je predstavljal vinarje, ki so bili prisotni le s svojimi vini (10 kleti).

Nedvomno so slovenska vina finsko javnost navdušila predvsem z avtohtonimi primorskimi sortami. Med rdečimi velja za najbolj zanimivega omeniti refošk, med belimi pa rebulo in zelen, posebno pa malvazijo, ki se jo da kaj kmalu zelo uspešno povezati z njihovo tradicionalno severnjaško kulinariko (losos, postrv). Takšen je bil tudi najpogostejši komentar obiskovalcev, ki so jih na slovenskem razstavnem prostoru v treh dneh našteli okrog 1.500.

Poleg finskih, je bilo zaznati tudi veliko obiskovalcev iz Švedske ter baltskih republik (Litva, Latvija, Estonija).

Slovenska vina so si pot uspešno utrla tudi v finske medije, kjer so jih pospremili z besedami: ťkdor je danes v trendu, pije vino iz Slovenije!Ť Zagotovo je predstavitev vinarjev veliko pripomogla tudi k promociji Slovenije kot zanimive turistične destinacije, ki je s finsko prestolnico tudi direktno letalsko povezana.

Besedilo: Jana B. Šmajgl