Kapelske vinogradnike po novem vodi direktorica Milena Rajk

KAPELSKIM VINOM VRNITI MESTO, KI JIM PRIPADA
Nova direktorica, ki je iz TMI Košaki prišla na Kapelo želi najprej sanirati slabosti iz preteklosti; Cilj – pridelati in prodati milijon litrov vina; Rajkova predvsem stavi na traminec;



Milena Rajk, nova direktorica družbe
Kapela – vinogradništvo in vinarstvo d.d


Nekoč je družba Kapela – Vinogradništvo in vinarstvo d. d. sodila med uspešnejša tovrstna podjetja, njihova vrhunska vina pa so brez težav šla v prodajo. Žal pa, po eni strani težave celotne branže, ter tudi nekatere poslovne napake predvsem na področju trženja so pripeljale do tega, da je družba iz leta v leto povečevala izgubo. Od nekdanjih 80, nato 50, je danes v družbi samo še 29 (nekaj več jih je sezonsko) zaposlenih, kljub temu pa lastniki z dosedanjim vodstvom niso videli izhoda. Zato je nekaj bilo nujno storiti, in tako je večinski lastnik družbe Franc Podlesek (ob njem imajo delež še Radgonske gorice d.d. ter še nekaj posameznikov), po skoraj dveh letih pregovarjanja, uspel prepričati Mileno Rajk, univ. dipl. ekon., ki je nekoč bila desna roka direktorja Mesne industrije MIR Radgona, zadnjih pet let pa v trženju pri TMI Košaki, da je s 1. marcem letos prevzela vodenje družbe Kapela – Vinogradništvo in vinarstvo. In vsi ko Rajkovo poznajo so prepričani, da bo proizvodnja in predvsem prodaja odličnih kapelskih vin kmalu spet uspešna. Tudi sama Rajkova, ki se je tako iz ene, preselila v drugo živilsko branžo, verjame de je to možno doseči, toda ne čez noč.

„Res je, da se mesna industrija, kjer sem delala doslej razlikuje od vinogradništva in vinarstva, toda ta dejavnost me je spremljala že od malega v zasebnem življenje. Ljudje se spreminjamo in si želijo novih izzivov, tako da sem sprejela to ponudbo. Torej zame je vodenje tega podjetja velik izziv in pričakujem, da bomo dosegli tiste cilje, ki smo si jih zadali, in ki so za takšno družbo nujni. Predvsem tržno moramo biti bistveno bolj učinkoviti, da bi podjetju vrnili ugled ponudnika vrhunskih vin. Dejstvo je, da Kapela slovi širom Slovenije kot pobudnica vrhunskih vin, na žalost pa je v zadnjih nekaj let tukaj bila očitna tržna praznina, in prav to moramo čim prej nadoknaditi“, nam je razlagala nova direktorica družbe Kapela, kjer obdelujejo okoli 100 ha vinogradov.

Sedaj jim je osnovna prioriteta, da bi imeli vinograde obnovljene. Nastavili so strategijo, po kateri bi nadomestili nekatere sorte. Ciljno se usmerjajo v sorto traminec, ki je paradni izdelek družbe, in ki je že doslej prejemal najvišja priznanja na največjih mednarodnih tekmovanjih, ter sorto chardonnay. „Do leta 2013 je možno koristiti del subvencijskih sredstev, in zato načrtujemo, da bo v tem času obnovili vsaj 35 ha. Naš cilj je tudi posodobitev mehanizacije, ki je nujno potrebna za obdelavo vinogradov. Delovna sila je vedno največji problem, in zato bomo skušali tiste operacije, ki jih lahko izvajamo s pomočjo strojev, nadomestili s sodobnejšo mehanizacijo. Enako želimo posodobiti opremo v naših kleteh, saj je to nujno če želimo tržišču ponuditi vrhunske proizvode. Mislim, da je naša zaposlenost adekvatna za sprotna opravila, v primeru potrebe, predvsem ob trgatvi, pa se poslužujemo s sezonskimi zaposlitvami“, pravi Rajkova.

V letu 2007 so imeli okoli 600.000 litrov lastne proizvodnje, ob tem so pridelali še okoli 300.000 litrov iz grozdja, ki so ga odkupili od zasebnih vinogradnikov. Cilj družbe pa je po novem pridelati in prodati skupno milijon litrov vina. „Žal v preteklem letu tržna pozicija ni bila ugodna. Podjetje je delovalo v ožjem domicilnem področju. Niso bili izkoriščeni vsi možni tržni kanali, tako da je prodaja bila nekoliko slabša. Sedaj nam je cilj prodreti v vse možne tržne kanale v Sloveniji. To so predvsem trgovski kanali, ter seveda nekateri gostinski kanali, predvsem PS Sava. Moram priznati, da smo precej generalnih pogodb že pridobili in sedaj se samo še kadrovsko konsolidiramo, tako sem prepričana, da bomo na domačem trgu uspeli prodreti v vse niše. Ob tem gledamo tudi preko državnih meja. Pogovori potekajo v Nemčiji in Italiji, raziskujemo tudi tržišče v Angliji, nekaj aktivnosti poteka tudi na Hrvaškem in še kje. Torej, dolgoročno menim, da bi 70 odstotkov proizvodnje prodali na domačem trgu, ostalo pa bi ponudili tujemu trgu. Kot sem že dejala, naša dolgoročna usmeritev je, da bi Kapela pridobila svojo pomembno veljavo, kot jo je imela, kajti smo pomembna vinska destinacija, saj se uvrščamo med štiri odstotke najboljših svetovnih vinskih leg. Naše lege so nekaj izjemnega in mi smo tukaj sposobni pridelati vrhunske izdelke z vsemi potrebnimi karakteristikami (vonj, cvetica in druge lastnosti)“.

Naša sogovornica poudarja, da so v družbi še posebej ponosni na svoj traminec, saj imajo najstarejši nasad traminca v Sloveniji. Ta izvira iz leta 1951 in je gotovo en najstarejših, če ne prav najstarejši, tudi v Evropi. Na tem nasadu pridelujejo traminec jagodni izbor in temu bodo v bodoče namenjali posebno pozornost tudi pri ohranjanju tega nasada. „Glede na to, da imamo kapacitete kleti 1,3 milijona litrov in glede na sklenjene pogodbe z odjemalci, tako novimi kot starimi, ter ob vseh aktivnostih na trgu, sem prepričana, da bomo prodali zaloge vina starejših letnikov, in da bo potem vse šlo sproti in brez težav“. Rajkova, ki mimogrede poleg za vodenje družbe, skrbi tudi za trženje, hkrati opozarja, da se na trgu srečujejo z različnimi cenami vin. Med slednjimi so tudi cene, ki nikakor niso v ponos temu produktu ter so lahko sramotne. Toda, kot dodaja naša sogovornica, pri vsakem izdelku je konkurenca takšna in drugačna. Sami bodo predvsem strmeli temu, da bi trgu ponudili vrhunske izdelke, po primernih cenah. Po njenem potrošniki imajo vedno večje zavedanje o kvaliteti, in zato je prepričana, da se bo v bodoče vedno bolj prodajala kvaliteta. „Na roko nam gre tudi urejena lastniška struktura, tako da lahko dolgoročno načrtujemo in mirno delamo. V tem trenutku nam je največji sovražnik čas, a smo le pohiteli in smo v kratkem času bili učinkoviti s pridobitvijo novih dolgoročnih pogodb. Zato sem prepričana, da bo Kapela v prihodnje izboljšala poslovne rezultate. In naš cilj je, da bi dosegali poslovne rezultate, ki bi podjetju omogočali trajnostni razvoj. Prepričana sem tudi, da bomo naš kakovosten pridelek uspeli plasirati po ustreznih cenah, in glede na načrtovane investicijske posege, ter ob stroškovni racionalizaciji, potem Kapelo čaka boljša prihodnost, kot je bila preteklost“.

Besedilo in foto: (ob)