Diši po Prekmurju

PESTRA PONUDBA DEŽELE OB MURI NA TRŽNICI V LJUBLJANI
Prekmurci so v prestolnici organizirali že četrti tradicionalni promocijsko prodajni dogodek „Diši po Prekmurju“; Namen dogodka osrednji Sloveniji približati kulinarične in rokodelske posebnosti regije na severovzhodu države.
Društvo za promocijo in zaščito prekmurskih dobrot je na Pogačarjevem trgu v Ljubljani četrto leto zapored organiziralo promocijsko prodajni dogodek Diši po Prekmurju. Poslanstvo društva je potrošnikom v urbanih okoljih približati kakovostno ponudbo prehrambenih in drugih izdelkov z regionalnim poreklom. Na stojnicah so ponujali tradicionalne prekmurske kulinarične specialitete, prekmurska vina ter izdelke domače obrti. Dogodek so s prekmurskimi ritmi popestrili Marko banda, prekmurski romski glasbeniki in folkloristi iz Beltincev. Znani Prekmurci pa so s svojimi ekipami tekmovali v kuhanju bograča. Zbrala se je množica obiskovalcev, med njimi veliko znanih obrazov iz različnih sfer javnega življenja, ki so z zanimanjem opazovali ponudbo dežele ob Muri ter pokušali njene dobrote.

Kolektivna blagovna znamka Diši po Prekmurju pod svojim okriljem združuje ponudnike izdelkov, ki svojo identiteto črpajo iz kulturne dediščine regije, hkrati pa zadostujejo sodobnim standardom kakovosti. Na Ljubljanski mestni tržnici so obiskovalcem predstavili in ponudili: zaščitene tradicionalne izdelke (Prekmurska gibanica, Prekmurska šunka), kakovostne prehrambene izdelke (kisi, marmelade, sokovi, domače pecivo), ekološko pridelano hrano, izdelke tradicionalne obrti (izdelki iz gline, slame, lanu), kakovostna prekmurska vina in ponudbo posameznih turističnih kmetij, poskusiti pa je bilo mogoče tudi prekmurski bograč, ki so ga skuhali na samem prizorišču dogodka. Sicer pa so se v tekmovanju v kuhanju bograča s svojimi ekipami pomerili znani Prekmurci – tako tisti, ki ustvarjajo v Prekmurju, kakor tisti, ki živijo in delajo izven domače regije. Tudi sicer pa je na prireditvi bilo moč srečati veliko znanih obrazov iz političnega, gospodarskega in medijskega sveta. Dobrodošlico Prekmurcem v Ljubljani je, med drugimi, prišel izreči tudi župan Mestne občine Ljubljana Zoran Jankovič.

Avtohtone prekmurske izdelke, ki so jih predstavili na več kot 40 stojnicah, je bilo mogoče poskusiti in tudi kupiti. Vzdušje na tržnici je ves čas dvigovala Marko banda z značilnimi prekmurskimi melodijami, prekmurski romski glasbeniki pa so prireditvi dodali pridih drugačnosti. Zbranim so se predstavili tudi beltinški plesalci folklore v narodnih nošah. V skladu s tradicijo prejšnjih let je tudi četrti promocijski dogodek Diši po Prekmurju minil v prijetnem in sproščenem druženju Prekmurcev in ostalih ljubiteljev prekmurskih naravnih, kulturnih in kulinaričnih značilnosti.
O.B.