Radgonske gorice s šampionom iz Novega Sada

ZLATA RADGONSKA PENINA ŠAMPIONKA NOVEGA SADA
Novi izjemen dosežek radgonskih vinogradnikov na enem največjih evropskih kmetijsko – živilskih sejmov.
Družba Radgonske gorice, ki je v zadnjih letih še bolj agresivna na domačih in tujih trgih, je te dni dosegla še en lep mednarodni uspeh. V želji, da bi povišali (vsaj med 8 in 10 odstotkov) prodajo na tujih trgih, se seveda pojavljajo tudi na različnih sejmih in drugih predstavitvah ter ocenjevanjih po različnih državah. In čeprav svoja peneča in tiha vina prodajajo v skoraj dvajsetih državah (Hrvaška, Danska, Švedska, Kitajska, Češka, Slovaška, Bosna in Hercegovina, Srbija, Črna Gora, Avstrija, Švica, Liechtenstein, Nemčija, Kanada, Singapur, ZDA in Hong Kong), so nekako v ospredju države nastale na območje nekdanje SFRJ. Zato niti ne preseneča, da so se radgonski vinogradniki spet udeležili tudi velikega mednarodnega ocenjevanja vin in žganih pijač, ki je potekal v okviru največjega kmetijsko – živilskega sejma v jugovzhodni Evropi – 76. mednarodnega sejma v Novem Sadu, na katerem se je predstavilo nad 2000 razstavljalcev iz več kot 60 držav z vseh celin. Samo prireditev si je med 9. in 16. majem ogledalo nad 600.000 obiskovalcev od blizu in daleč, na ocenjevanju vin in žganih pijač pa so strokovne komisije ocenile več sto različnih vzorcev vin in drugih pijač.

In med udeleženci so se radgonski vinogradniki predstavili s štirimi vzorci, ki so uspešno prestali stroge ocenjevalce. Za zlato radgonsko penino – letnik 2004 so prejeli naslov šampion, zlata radgonska penina – letnik 2006 je prejel zlato medaljo, vini Traminec in Sauvignon – letnik 2008 pa sta prejeli srebrni medalji. Kot nam je povedal Branko Križan, direktor prodaje pri Radgonskih goricah d.d., ki je bil zelo zadovoljen z doseženim, je njihov cilj, da bi v Srbiji letno prodali 20.000 steklenic svojih vin in penin. Glede na odziv na novosadskem sejmu, kjer imajo lastnega zastopnika za tamkajšnji trg, pa se ne bojijo, da jim bo to tudi uspelo.

Poleg Radgonskih goric so se v prestolnici Vojvodine odlično odrezali še nekateri slovenski vinogradniki ter pridelovalci žganih pijač. Tako je Vipava 1894 prejela dve zlati in tri srebrne medalje; Vino Kras Sežana po dve zlati in srebrni; Gorička Brda po eno zlato in srebrno; Brič Dekani – štiri zlate in dve srebrni; Vino Dornberg – šampion in srebrna medalja; Živcova vina Dutovlje – srebrna in bronasta medalja; Vinogradništvo Šuman Voličina – šampion, dve zlati in srebrna medalja. Fructal je prejel eno veliko zlato in eno zlato medaljo…

Sicer pa, odprtja tamkajšnjega 76. mednarodnega kmetijskega sejma, se je v Novem Sadu udeležil tudi minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, dr. Milan Pogačnik. Naš minister je imel več dvostranskih srečanj, sestal pa se je med drugimi, tudi s srbskim ministrom za kmetijstvo, gozdarstvo in vodno gospodarstvo Sašom Draginom, s katerim se je pogovarjal o sodelovanju med državama. Na razstavnem prostoru Slovenije na novosadskem sejmu, se je poleg kmetijskega ministrstva in turističnih kmetij predstavilo tudi 11 slovenskih živilskopredelovalnih podjetij, ki so izrazila interes za sodelovanje. Tako so se predstavili: Ljubljanske mlekarne, Mlekarna Celeia, Celjske mesnine, Košaki, Panvita, Kras, Jata Emona, Radgonske gorice, Vinska klet Dobrovo, Meja Šentjur in Čebelarstvo Božnar. Omenjena podjetja so se sicer na sejmu predstavila s svojimi prehrambenimi izdelki, obenem pa je bila to tudi priložnost za utrditev obstoječih in navezavo novih poslovnih stikov s potencialnimi srbskimi partnerji, ter seveda partnerji od drugod, ki so bili v Novem Sadu. Mimogrede pa je kmetijsko ministrstvo v sklopu sejemske predstavitve organiziralo tudi medijsko-poslovni dogodek "Okusiti Slovenijo", s katerim je želelo predstavnikom politike in diplomacije obeh držav, živilskopredelovalnih podjetij, turizma, kulture in medijev predstaviti slovenski kmetijski in živilski sektor.

Besedilo in foto: O.B.