Pomembno leto za največjega slovenskega vinogradnika

P&F Jeruzalem Ormož in P&F Jeruzalem Ljutomer v letu 2010 prodajo vina povečala za dobrih 30 odstotkov. Odlična kakovost in številne novosti so porok za učinkovitejše doseganje poslovnih ciljev ter tlakovanje poti proti vrhu med najboljše evropske vinogradnike.
Družbi P&F Jeruzalem Ormož in P&F Jeruzalem Ljutomer letošnje leto zaključujeta pod okriljem številnih novosti ter spodbudnih poslovnih rezultatov. Pot med deset najboljših vinogradnikov Evrope na področju belih vin si utirajo s kakovostjo pa tudi z večjim izvozom, ki ga bodo po do sedaj razpoložljivih podatkih letos povečali za kar 3-krat. Trgu se bodo tako doma kot v tujini predstavljali z enakim korporativnim logotipom p&f wineries, kar pomeni začetek izgradnje mednarodnega podjetja. Z razmerjem 49% prodaje na domačem in 51% na tujem trgu, so bliže tudi zastavljenemu dolgoročnemu cilju, da 70 odstotkov vina izvozijo. Pri tem ne zapostavljajo domačega trga kjer so v letošnjem letu ponudili številne novosti med drugim tudi posebno prestižno linijo za gostince. Ves vložen trud tako na področju prodaje, kot na področju kakovosti se pozna v skupni prodaji, ki bo po ocenah za dobrih 30 odstotkov višja kot lansko leto. Naj ob tem samo spomnimo še na podatek, da spada področje Jeruzalema med 5 odstotkov najboljše ocenjenih svetovnih vinogradniških leg, kar po besedah največjih slovenskih vinogradnikov pomeni veliko priložnost za trženje novih produktov v prihodnje.

Kljub slabi letini, ki je prizadela celotno vinogradništvo so letos uspeli pridobiti, s pomočjo lastnih vinogradov ter kooperantov jeruzalemskih goric, 4.265 ton grozdja, kar je sicer za 30 odstotkov manj kot je bilo pričakovano, je pa vendarle 1.000 ton več kot lani. Da so obdržali visoko kakovost vina, so trgali le zdravo grozdje, in sicer s selekcioniranim ročnim trganjem. Kakovost pa nagrajuje tudi tujina. Ena izmed pomembnejših prodaj je zagotovo pošiljka vin puklavec&friends v Kitajsko, kamor so distribuirali kar 1,5 milijonov steklenic vina, večje količine pa izvažajo tudi v Veliko Britanijo, Belgijo in na Nizozemsko.

Brez dvoma lahko rečemo, da je bilo leto 2010 leto velikih sprememb. Direktorica za trženje, finance in splošne zadeve mag. Andreja Komel, je s poslovanjem družbe zadovoljna: ťIzvedli smo številne spremembe, spremembe na bolje. Nova proizvodna linija, novo ime družbe, novi izdelki, novi trgi, nove nagrade. Tega ni moč narediti brez odlične ekipe, zato hvala predvsem zaposlenim, da so sledili skupnim ciljem in jih pomagali uresničevati. A vsi se zavedamo, da smo šele na začetku poti. Cilji so zastavljeni visoko in pot med prvih deset Evrope je strma.Ť

Za kako velike spremembe gre priča tudi podatek, da so letos v enem sicer rekordnem dnevu napolnili več steklenic kot drugače v celem mesecu. Nov dnevni rekord tako znaša 59.000 steklenic. Vse rekorde pa je porušil tudi letošnji november, v katerem so napolnili kar 940.000 steklenic, namenjenih tako domači kot tuji prodaji.

Združitev podjetij pod skupino p&f wineries pa je le eden od korakov, ki vodijo do uresničitve njihove vizije, vstopa med deseterico najboljših vinogradnikov Evrope. Glava pozornost je še naprej namenjena kakovosti. V ta namen so v polnilno linijo investirali kar 3,7 milijone evrov, s čemer so pridobili popolno kontrolo nad procesom proizvodnje ter dodatno vsebnost naravnih arom v vinu. Ponašajo se tudi z visoko kakovostjo vinogradov, ki so posledica povečanih vlaganj v obnovo. Če so prejšnja leta obnavljali po 8 hektarjev vinogradov, so jih samo letos več kot 25 hektarjev. Letošnje leto je zaznamovalo tudi povečanje števila hektarjev vinogradov v okolišu, kar se je zgodilo prvič v zadnjih sedmin letih. Načrtujejo pa tudi nakupe vinorodnih površin v tujini, natančneje v Makedoniji, s čemer bi dopolnili ponudbo z rdečimi vini.

Večjo odgovornost želijo prevzeti tudi na področju promocije kraja od koder prihaja njihovo vino. Tako obe hčerinski družbi v svojem imenu že nosita ime Jeruzalem, ki je v tujini vedno bolj prepoznaven kot vinorodni kraj od koder prihaja odlično vino. Danes ga tako poznajo preko vin puklavec&friends že na Nizozemskem, Kitajskem, v Veliki Britaniji ter Belgiji. Novost pa je tudi upravljanje z dvorcem Jeruzalem ter zidanico Malek, kar bo po besedah Komeljeve družbi dalo še nove priložnosti na področju turizma, kamor štejejo tudi hotelirstvo ter degustacijsko dejavnost.

Vrhunski ostajajo tudi izdelki, pomembne korake pa so v letošnjem letu naredili na področju lastnega razvoja. Mitja Herga, direktor za enologijo in razvoj vinogradništva in vinarstva: ťVsi vložki v družbo se kažejo tudi v kakovosti vin. Zavedamo se, da je kakovost na prvem mestu. In kakšne osnove imamo! Tudi uradno sodi področje Jeruzalema med 5 odstotkov najboljših vinogradniških leg za belo vino v svetu! To je velika odgovornost za nas, ki upravljamo s tem zakladom a hkrati tudi izjemna priložnost, ki ji namenjamo vso našo pozornost.Ť

Njihove blagovne znamke ostajajo enake, a prenovljene. V preteklem letu so bile deležne vizualne prenove, ki je posledica združenja podjetij pod enim lastnikom. Še naprej pa so to vina Jeruzalem Ormož, Ljutomerčan ter linija puklavec&friends. Slednja je namenjena zgolj izvozu, medtem ko sta ostali dve blagovni znamki namenjeni prodaji na domačem in bližnjem tujem trgu. Če govorimo o razlikah, potem je potrebno omeniti, da sodijo vina Jeruzalem Ormož med nekoliko bolj trendna, suha vina, namenjena predvsem mlajši, bolj radovedni populaciji, medtem ko vina Ljutomerčan sodijo med bolj tradicionalna in namenjena vsakodnevnim priložnostim. Kot že omenjeno pa je linija vin pulkavec&friends namenjena zgolj izvozu in je v Sloveniji ni mogoče kupiti. Specifično za to linijo pa je tudi to, da je karakter vina za vsako državo posebej prilagojen njihovemu trgu. Novost v letu 2010 pa je dodatno še nova linija vin za gostinstvo (HoReCa), ki bo na voljo zgolj v boljših restavracijah in hotelih. Tudi v Sloveniji, kjer je bila z uspehom že predstavljena.

V okviru današnjega srečanja z novinarji, pa so gostom razkazali tudi zbirko arhivskih vin. Ta namreč predstavlja največjo, ob tem pa tudi eno najbolj negovanih ter urejenih v Sloveniji.

Uspehi na tujih trgih

Vina P&F se uspešno pozicionirajo tudi na tujem trgu. Večje uspehe so tako do sedaj dosegli na Nizozemskem, Belgiji, v Veliki Britaniji in na Kitajskem. Njihova vina so tako na Nizozemskem že na voljo v trgovinah Jumbo, pri največjem nacionalnem distributerju z vini Gall&Gall ter potnikom letalske družbe KLM. Prodor v letalsko družbo jim je prav tako uspel v Belgiji in sicer v Brussles Airliner. V Veliki Britaniji so na voljo v trgovski verigi Waitrose.

Nagrade v letu 2010

Družbi se v letu 2010 ponašata s številnimi domačimi in tujimi nagradami. V letu 2010 so vina iz ormoške in ljutomerske kleti namreč prejela številne medalje in priznanja na mednarodnih ter domačih ocenjevanjih vin, in sicer Concours Mondial de Bruxelles, Decanter World Wine Awards, Mundus Vini, International Wine Award London, International Wine and Spirits Competition, International Wine Challenge, Japan Wine Challenge ter Vino Slovenija Gornja Radgona.

Med najbolj prestižne sodijo:
– 2 zlati medalji ( sauvignon in traminec – Jeruzalem Ormož) na Concours Mondial de Bruxelles;
– 3 zlate medalje (šipon, sauvignon in zvrst šipon/sauvignon – puklavec&friends) na Mundus Vini;
– Best in class (sauvignon blanc – puklavec& friends) na International Wine Award London.

Dodatne informacije:
Dominika Rep, p&f wineries
tel.: 02/ 7415 721;
e-pošta: dominika.rep@jeruzalem-ormoz.si