50 najboljših slovenskih blagovnih znamk po izboru potrošnikov v letu 2011

„Trije srčki“ najboljša slovenska blagovna znamka 2011 po izboru potrošnikov.

RADENSKA PRED FRUCTALOM IN ČAJEM 1001 CVET!
 
Društvo potrošnikov za izvajanje potrošniških raziskav si.Brand je objavilo lestvico 50 najboljših slovenskih blagovnih znamk po izboru potrošnikov v letu 2011. Na vrh lestvice, ki jo društvo objavlja drugo leto zapored, so se uvrstile blagovne znamke Radenska (lani tretja), Fructal (lani prvi) in 1001 cvet. V prvo deseterico so se uvrstile še blagovne znamke Spar, Mercator, Paloma (lani druga), Gorenjka, Adidas, Coca Cola in Kras. V raziskavi so sodelovale domače in tuje blagovne znamke, izbrane na osnovi opravljene podraziskave. Med zanimivejšimi rezultati raziskave so izpostavili upad popularnosti znamk družb v državni lasti. NLB in Slovenske železnice sta tako občutno zdrsnili po lestvici navzdol, Adria Airways in Aerodrom Ljubljana pa se nista uspeli obdržati med 50 najboljšimi.

Trend upadanja popularnosti in zaupanja potrošnikov je mogoče zaslediti tudi med znamkami s finančnega področja. Našo največjo banko NLB najdemo šele na 27. mestu, eno od večjih zavarovalnic Adriatic Slovenica pa zasledimo skoraj na dnu lestvice. Nezaupanje in upad popularnosti finančnim institucijam (in njihovim znamkam) je prav tako pokazala tudi predraziskava za letošnji si.Brand TOP50 2012, saj se ni uspelo uvrstiti niti eni znamki z bančnega ali zavarovalniškega poslovnega področja. V raziskavi, ki je na internetu in terenu potekala od 28. februarja do 10. decembra 2011, so sodelovale 1102 osebe, stare od 15 do 65 let. V vprašalniku so potrošniki odgovarjali na vprašanja o zavedanju, priljubljenosti, prepoznavnosti, všečnosti in uporabnosti znamk. Društvo si.Brand se je za projekt odločilo po tem, ko je ugotovilo, da oba mednarodna projekta razvrščanja blagovnih znamk – Superbrands in Trusted Brands – temeljita le na mnenju določene ciljne skupine, v prvem primeru na mnenju izbrane strokovne komisije, v drugem pa bralcev revije Readers Digest. Blagovne in storitvene znamke, ki so se uvrstile na lestvico si.Brand TOP 50 za leto 2011, prejmejo tudi ekskluzivno pravico do enoletne uporabe znaka si.Brand 2012, ki ga lahko brezplačno uporabljajo in komunicirajo.

Sicer pa, poleg Radenske tri srca, sta med ocenjenimi blagovnimi znamkami še dve blagovni znamki Radenske – Oaza in Ora. „Radenska je v lanskem letu, kot v vsej svoji dolgi in uspešni zgodovini ne le ena med najbolj prepoznavnimi slovenskimi blagovnimi znamkami, temveč tudi na tujih trgih. Uspehi Radenske na domačem in tujih trgih nedvomno temeljijo na uspešnem trženjskem spletu, nedvomni kakovosti ter okolju prijaznih tehnologijah. Ob priznanju Društva si.Brand bi rad še posebej pohvalil vse sodelavke in sodelavce podjetja, ki s svojim odnosom do treh src Radenske vsak dan dokazujejo njeno vrednost  na  čedalje bolj zahtevnih trgih doma in po svetu“, je ob priznanju povedal Milan Hojnik, direktor družbe Radenska d.d. Radenci.

Besedilo in foto: O.B.