Klopotec že odganja ptiče!

Letošnji natečaj Lidlov mladi vinar pritegnil študente treh slovenskih univerz

Limbuš – V okviru tradicionalne prireditve Klopotčevanje, ki je potekala na posestvu Meranovo (nad Limbušem), katero deluje v okviru Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede Univerze v Mariboru, se je s simboličnim prevzemom vinograda pričel že tretji natečaj Lidlov mladi vinar. Ekipa mariborske fakultete si je nadela ime Grofje Meranski in se bo na letošnjem natečaju za najboljšega mladega vinarja pomerila s še tremi ekipami, eno z Visoke šole za vinogradništvo in vinarstvo Univerze v Novi Gorici ter dvema z Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani. Organizatorji natečaja so projekt tokrat oplemenitili z dodatnimi nalogami in zanimivimi nagradami. Sodelujoči študentje bodo skozi projekt pridobivali nove izkušnje in uporabna znanja s področja pridelave in nege vina ter tudi s področja trženja vin.

Natečaj Lidlov mladi vinar je namenjen študentom, ki želijo pridobiti nova znanja in praktične izkušnje na področju vinogradništva in pridelave vin. Letos bodo člani ekipe, ki se bo na natečaju odrezala najbolje, prejeli zanimive nagrade. Projektu se je kot partner pridružilo podjetje P&F Jeruzalem Ormož, ki članom zmagovalne ekipe ponuja možnost opravljanja enomesečnega plačanega praktičnega dela v podjetju. Preostali del nagrade bo zagotovilo podjetje Lidl Slovenija, ki bo zmagovalni ekipi poklonilo finančno nagrado v višini 1.000 evrov in strokovno ekskurzijo v vinorodno deželo. Ekipe študentov se bodo tokrat med seboj pomerile na dveh področjih. Poleg pridelave in nege vina se bodo mladi vinarji srečali s pripravo trženjskega načrta in kreativnih komunikacijskih predlogov. »Z nalogo priprave trženjskega načrta želimo mlade spodbuditi k novim načinom razmišljanja. Študentje bodo tako letos premišljevali tudi o tem, kako predstaviti zgodbo o svojih izdelkih,« je povedal Gregor Bregač, vodja nabave prehrambnih izdelkov v podjetju Lidl Slovenija.

Prednosti natečaja, ki mlade spodbuja k razvoju dodatnih znanj, je na odprtju strnil mag. Janez Valdhuber z mariborske Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede: »Skozi minula natečaja sem opazil, da sodelujoči študentje pridobijo resnično veliko novih znanj in veščin s področja pridelave vin. Zelo sem vesel, da bodo študentje dostopali tudi do znanja s področja trženja. Danes mora katerikoli pridelovalec kakovostno ponudbo učinkovito predstaviti in jo približati tistim, ki jih ti izdelki zanimajo. Zato sem prepričan, da bo letos natečaj mladim podal veliko zanimivih vsebin, ki jih bodo lahko uporabili v prihodnosti.«

Člani ekipe z mariborske Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede so letos: Matija Šenveter, Jani Rojs in Miha Ritonja. Nadeli so si prepoznavno ime Grofje Meranski, pridelovali pa bodo za Meranovo značilno sorto vina sauvignon. »Sodelovanje v natečaju Lidlov mladi vinar pomeni super izkušnjo in možnost pridobivanja dodatnega znanja. Vsi pa prihajamo iz vinogradniških družin, zato mislimo, da ne bo tako težko,« je svoja pričakovanja strnila ekipa Grofje Meranski, ki so se pridružili tudi pri postavljanju meranskega klopotca. Ekipi ljubljanske Biotehniške fakultete, ki sta si nadeli naziv »Rebolucija« ter »In tresle so se brajde« bosta pridelovali vino sorte rebula, študenti novogoriške univerze pa bodo pod nazivom »Lanthierijeve zvezde« pridelovali vino sorte zelen.

Podjetji Lidl Slovenija in P&F Jeruzalem Ormož bosta mlade vinarje izobraževali o trženju v vinarstvu, mentorji s fakultet pa bodo študentom v pomoč pri negi grozdja in kasneje vina. Študentje bodo z Vinsko kraljico Slovenije na posebni delavnici spregovorili tudi na temo mladih in vina. Natečaj se bo zaključil z razglasitvijo zmagovalcev na Slovenskem festivalu vin, 20. in 21. novembra. Na letošnjem klopotčevanju na Meranovem so poleg postavitve klopotca in simboličnega pričetka Lidlovega mladega vinarja tradicionalno počastili tudi najboljše vinarje iz Limbuša in okolice. Priznanje zlati grozd jim je podelilo Turistično društvo Limbuš.
O.B.