Plečnikova arhitektura, potomka najstarejše trte na svetu in najboljši okusi Slovenije
Zavod SloVino je ob podpori in pod pokroviteljstvom Veleposlaništva Republike Slovenije v Pragi uspešno izpeljal največjo poslovno usmerjeno predstavitev slovenskih vin, delikates in turizma na češkem trgu doslej. Osrednja prireditev, ki je potekala 12. junija, je bila umeščena na najelitnejšo lokacijo v Pragi, na Plečnikove vrtove Praškega gradu. Dan zatem
so okusi Slovenije navduševali še širšo javnost na nabrežju reke Vltave, pri znameniti tržnici Náplavka.
Izjemna je bila že sama zgodovinska lokacija prireditve Slovenian Wine Promotion 2015 v južnih grajskih vrtovih Praškega gradu, od koder je dih jemajoč pogled na staro Prago in na znameniti Karlov most. Tukaj sta Miloš Zeman, predsednik Češke republike in predsednik Borut Pahor decembra lani posadila potomke najstarejše trte na svetu, Stare trte iz Maribora. Štiri potomke odlično uspevajo pod doprsnim kipom slavnega arhitekta Jožeta Plečnika, ki je med drugimi arhitekturnimi presežki zaslužen tudi za zadnjo veliko prenovo Praškega gradu. Njegove mojstrovine so cenjene in spoštovane tudi na Češkem. Pot k potomkam usmerja bronasta spominska označevalna tabla z napisom v češkem, slovenskem in angleškem jeziku. Vrtovi, pravzaprav cel park na grajskem obzidju, poznan
tudi kot Plečnikovi južni grajski vrtovi, se nahajajo tik pod palačo predsednika Češke republike. To je zagotovo najelitnejša praška lokacija na Hradčanih in turistično najpogosteje obiskana znamenitost v češki prestolnici. Grajsko obzidje je bilo ta dan z izrecnim dovoljenjem uprave gradu popolnoma zaprto za turiste in namenjeno le slovenski promociji. To je zagotovo dokaz naklonjenosti, ki se ne zgodi prav pogosto. Z uspešno izvedbo na visokem nivoju je organizatorjem skupaj z vinarji, s turističnimi ponudniki in z gospodarsko diplomacijo uspelo upravičiti zaupanje ter izkazati veliko spoštovanje do povezanosti, tradicije, dediščine, umetnosti, kulture ter arhitekture Praškega gradu in njegove povezanosti s Slovenijo.
Na lep sončen junijski petkov popoldan se je zbralo več kot 250 povabljenih gostov, poslovno povezanih z vinom, kulinariko in turizmom. Prisotni so bili veleposlaniki, predstavniki praškega diplomatskega zbora, predstavniki gradu, mesta in gospodarstva.
Veliko je bilo vinskih uvoznikov, distributerjev, sommelierjev, lastnikov vinotek in strokovnih
novinarjev. Pred pričetkom degustacije je ob potomkah Stare trte zbrane goste nagovoril Simon Konobelj iz Veleposlaništva Republike Slovenije v Pragi.
Slovenian Wine Promotion 2015 by SloVino je z namenom prikazati odličnost vinskih in kulinaričnih okusov ter doživetij Slovenije, v Prago pripeljal več kot štirideset različnih eminentnih ponudnikov slovenskih vin, delikates in turizma. Na pokušnjo je bila ponujena
odlična vinska selekcija iz vseh slovenskih vinorodnih dežel in najkakovostnejše delikatese, ocvirki, bučna olja in čokolade. Navdušenje nad kakovostjo je bilo izjemno. Prvi rezultati se že kažejo v naročilih za pošiljke slovenskih dobrot. Na predstavitvi niso manjkale niti slovenske terme in hotelirji s ponudbo doživetij Slovenije. Gostje so prejeli za to priložnost natisnjeno knjižico z opisom vseh prisotnih ponudnikov in z osnovnimi podatki o Sloveniji, izvod revije Slovenian Wine News in turistični destinacijski magazin Odlično.
Dan po osrednji prireditvi na gradu je potekala javna predstavitev na tržnici Náplavka, na nabrežju reke Vltave. Vinarji in ponudniki delikates so širši javnosti predstavljali in na pokušino ponujali slovenske okuse. Náplavka velja za najbolje obiskano tržnico v Pragi, ki jo vsako soboto množično obiskujejo turisti in domačini. Na tej lokaciji bi bila izvedba predstavitve nemogoča brez naklonjenosti in podpore mesta Praga. Slovenske stojnice so popestrile sobotno dogajanje in bližale razdalje med državama.
Prva tako obsežna slovenska skupna predstavitev v Pragi je jasno pokazala velike možnosti za vrhunska slovenska vina, kakovostne delikatesne izdelke in naše turistične produkte na češkem tržišču. Glede na odzive gostov, partnerjev in sodelujočih ponudnikov, lahko kaj
kmalu pričakujemo nadaljevanje te poslovno uspešne zgodbe.
Dejan Baier, organizator Slovenian Wine Promotion na tujih tržiščih in direktor Zavoda SloVino je po prireditvi v Pragi povedal: »Skupaj z vinarji in diplomacijo smo prepletali kulturo, dediščino in arhitekturo z izbranimi slovenskimi okusi. Izjemna lokacija je nadgradila vse našteto. Poslovni gostje so navdušeni in so začutili dodano vrednost. Prepričan sem, da bo rezultat te promocije prodaja slovenskih vin na novem tržišču in
obisk turistov, ki se zanimajo za slovenske okuse in doživetja. Brez posameznikov, ki verjamejo v uspeh, nam ne bi uspelo. Posebna zahvala gre gospodu Romanu Weixlerju in gospodu Simonu Konobelju iz Veleposlaništvu republike Slovenije v Pragi, skrbnici Stare trte gospe Janji Viher iz Zavoda za turizem Maribor Pohorje, prijateljem Slovenije na Praškem gradu in vsem, ki razumejo, da lahko le skupaj premikamo pričakovanja in dosežemo uspehe.Tokratna promocija v Pragi pomeni pravilno izbrano vinsko, kulinarično in
turistično ponudbo na pravem mestu, ob pravem času, za prave ljudi. Gre za prvi korak v smeri uresničevanja dolgoročnih ambicioznih načrtov na tem tržišču.«
Leon Marc, veleposlanik Republike Slovenije v Češki republiki
V veliko veselje nam je bilo sodelovati z Zavodom SloVino pri pripravi dogodka Slovenian Wine Promotion Prague 2015, ki je potekal 12. in 13. junija v Pragi. Na elitni lokaciji Južnih (Plečnikovih) vrtov Praškega gradu smo skupaj pripravili veliko predstavitev slovenskih vin za posebej vabljene goste, med katerimi je bilo na naše veselje večje število profesionalnih vinskih uporabnikov: uvoznikov, distributerjev, lastnikov vinotek in sommelierjev. Prireditev je vzpodbudila tudi zanimanje novinarjev. Gre za enega izmed ključnih dogodkov za promocijo slovenskega vina na Češkem, kjer so lahko sodelujoči vzpostavili oz. utrdili pomembne stike, istočasno pa je vidno prispeval k splošni in turistični promociji Slovenije v Češki republiki. Povečanje prepoznavnosti in prisotnosti slovenskih vin je glavni cilj prizadevanj veleposlaništva na področju vinarstva. Podobno velja za turizem, kjer aktivnosti v zadnjih dveh letih že dajejo rezultate, turistična promocija pa se vselej skuša povezati tudi s kulinariko. Posebej bi želel izpostaviti potencial dogodka Slovenian Wine Promotion Prague, saj je zasnovan z namenom, da bi se predstavitev slovenskih vin na edinstveni lokaciji Praškega gradu pripravila vsakoletno in postala prepoznavna med akterji na področju uvoza, prodaje in potrošnje vina v ČR. Praški grad ima za slovensko vinarstvo poseben pomen: od lanskega leta na Južnih vrtovih, ki jih je obnovil in uredil slovenski arhitekt Jože Plečnik, lepo uspeva potomka mariborske Stare trte; simbolično sta jo zasadila predsednika obeh držav. Poleg tega se je upravnik Praškega gradu, g. Ivo Velišek, kot poseben gost udeležil letošnje trgatve Stare trte.